[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Kiedy Mirabaibhakta z XV wieku, która dzięki swojemu wyłącznemu skupieniu na Krisznie,osiągnęła realizację nie została wpuszczona do świątyni w Brindavan, ponieważ była kobietą, powiedziała:"wszyscy Jesteśmy kobietami, wszyscy posiadamy naturę żeńską /prak-riti/ wobec Kriszny /Absolutu/";wówczas wpuszczono ją do wnętrza.W tradycji sanskryckiej termin "devi" /dosł."Bogini",/, jest etymologicznie żeńska formą słowa"Deva", mającego - obok innych, drugorzędnych znaczeń - znaczenie Zwiatła; nie wskazuje jednak nadominujące cechy charakterystyczne kobiety, czy też na to, że Bogini jest żeńska: ona była i jest formązwracania się do nas Absolutu w jego przejawionej i nie-przejawionej formie.Dalsze wyjaśnienie tej zasady można osiągnąć dzięki Dewi Sahasranamah, kompilacji 1000 imionBogini, opisującej nieskończone nazwy i formy Bogini.Według sanskrytu cześć oddawana Dewi nie byłauważana za przeciwieństwo czci Dewy lub coś różniącego się odeń w istotny sposób.Boginie były wtradycji ezoterycznej Isztadewatami, osobowymi bóstwami, koncentracja na których prowadziłapraktykującego do urzeczywistnienia.Termin "Isztadewata" przełożono na tybetański jako "jidam".Cześćoddawana Dewi koncentrowała się na łagodnych manifestacjach, takich jak Uma, Lakszmi czy Saraswatioraz groznych formach: Durdze, Kali, Bhairawi, itd.Były one czczone na równi przez męskich i żeńskich22praktykujących.Nie uważano ich za wyłącznie żeńskie zasady, ale raczej za Matrix samej boskiej zasady,ponad dualistycznymi przypadłościami, które wiążą nas z samsarą i cierpieniem indywidualnego ego.Wswych wielu przejawach Dewi była raczej uważana za środek do osiągnięcia świadomego stanu, aniżeli zapersonifikację stanu znaczącego w stosunku do naszego relatywnego stanu.Dewi to brama, metoda, moc,dzięki którym osiąga się stan umysłu poza uwarunkowaniem./według DZOGCHEN COMMUNITY NEWS, West Coast, Issue 6, winter 1988/Demetra GeorgeB04CZARNA BOGINIDemetra George Jest jednym z dyrektorów Pallas Publiahing Senrices.Od 1972 jest zawodowymastrologiem.Autorka książek: "Asteroid Goddes", "Astrology for Tourself", "Mysteries of the Dark Moon".W potrójnej emanacji Bogini jako faz Księżyca: Nowin, Pełni i Mroku, manifestuje się ona na trzechpoziomach, jako Stwórczyni, Zachowawczyni i Niszczycielka; jako Dziewica, Matka i Stara Kobieta orazJako młoda kobieta, matka/żona i stara kobieta/wdowa.W tym trzecim aspekcie Ciemnego Księżyca/niszczycielka, stara mądra kobieta/ Bogini Księżyca bywa najbardziej prześladowana, najbardziej się jejobawiamy, a zarazem przeczymy jej istnieniu.Starożytni zdawali sobie sprawę z tego, że podobnie jak ziarno wypuszcza pędy, dojrzewa iobumiera, tak i człowiek dojrzewa i starzeje się, by umrzeć.Takie jest prawo cyklu i żadna siła nie jest wstanie zawrócić jego biegu.To właśnie Stara Kobieta Ciemnego Księżyca zabiera życie z powrotem doswego łona, ale starożytni rozumieli również, że Bogini Dziewica Nowego Księżyca powróci z powrotem dożycia.Stara Kobieta była dawczynią śmierci, tak jak Dziewica przynosiła narodzimy.Reinkarnacjereprezentowało ponowne ożywienie Starej Kobiety, która staje się dziewicą.Nieustanna interakcjazniszczenia stającego się stworzeniem, jest wiecznym tańcem podtrzymującym kosmos.Czarna Bogini eliminowała i trawiła to wszystko, co było stare, wyczerpane , pozbawione życia ibezużyteczne.Przekształcała jego substancje w swym magicznym kotle i zwracała ją z powrotem jakoeliksir.Boginię czczono w Indii jako Kali, w Tybecie jako Tromę, w Grecji lako Hekate, na Bliskimwschodzie jako Lilitb , w Brytanii jako Morganę, a w Skandynawii jako Hel.Niektóre z jej innych imion to:Persefona, Meduza, Annath, Mara, Ereshkigal Walkiria i Cerridwen, Wszystkie starożytne religie łączykoncepcja świata podziemnego, dokąd Czarna Bogini zabiera duszę poprzez mroczne przestrzenie bezforemności.Tam spełnia swoje tajemne moce regeneracji
[ Pobierz całość w formacie PDF ]