[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." Ringo w koleDzieci siedzÄ… w kole na Å›rodku jest krążek do ringo.Każde dziecko po kolei stara siÄ™ trafićworeczkiem do Å›rodka ringo." Strzelec Nauczyciel dzieli dzieci na drużyny, które ustawiajÄ… siÄ™ w rzÄ™dach na jednej linii.W odlegÅ‚oÅ›ci 8 m dalej leży hula-hoop.Na sygnaÅ‚ dziecko stara siÄ™ trafić do niego wo-reczkiem.JeÅ›li nie trafi, biegnie po woreczek, umieszcza go w Å›rodku i wraca na koniecrzÄ™du.Wygrywa drużyna, która najszybciej umieÅ›ci wszystkie woreczki w hula-hoop. Nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoÅ‚y, które stajÄ… na dwóch poÅ‚owach boiska.Na obuliniach koÅ„cowych znajdujÄ… siÄ™ pachoÅ‚ki (np.po 5).Zespół dzieli siÄ™ na rzucajÄ…cych i po-dajÄ…cych.Wygrywa drużyna, która szybciej zbije pachoÅ‚ki.NastÄ™pnie  zmiana rzucajÄ…-cych i podajÄ…cych, rewanż." PocztaWszystkie dzieci siadajÄ… w dwuszeregu, naprzeciwko siebie w odlegÅ‚oÅ›ci ok.5 m.PrawoskrzydÅ‚owy toczy piÅ‚kÄ™ do osoby naprzeciwko, ten  do nastÄ™pnego siedzÄ…cegonaprzeciw.PiÅ‚ka ( poczta ) w ten sposób przechodzi przez wszystkich uczestników.Gdyznajdzie siÄ™ u ostatniego dziecka, może w ten sam sposób wrócić, bÄ…dz dziecko, któreostatnie otrzyma piÅ‚kÄ™, idzie z niÄ… na poczÄ…tek.42 4.wiczenia koÅ„czÄ…ce zajÄ™cia." Dzieci stojÄ… w szeregu.WykonujÄ… kolejno rzuty do obniżonego kosza, samej obrÄ™czytrzymanej przez nauczyciela bÄ…dz rzucajÄ… o Å›cianÄ™ do narysowanego (wyklejonego ta-Å›mÄ…) koÅ‚a." Zbiórka  omówienie zajęć.Wyróżnienie dzieci, które staraÅ‚y siÄ™ wykonać wszystkie ćwi-czenia poprawnie i bezpiecznie.TEMAT ZAJ: wiczenia i zabawy równoważneCele nauczyciela.UczeÅ„: przestrzega reguÅ‚ i zasad obowiÄ…zujÄ…cych w zabawach, doskonali swoje zdolnoÅ›ci koordynacyjnie, zwÅ‚aszcza równowagi, oraz szybkość reakcji, zachowuje zasady bezpieczeÅ„stwa podczas wykonywanych ćwiczeÅ„ na Å‚aweczkach.Przybory: Å‚aweczki, szarfy, pÅ‚otki, lina.Przebieg zajęć1.Przygotowanie dzieci do zajęć ruchowych: przebranie siÄ™, zbiórka, sprawdzenieprzygotowania dzieci do zajęć, przypomnienie zasad.2.Część wstÄ™pna  rozgrzewka  przygotowanie organizmu do zadaÅ„ ruchowych." Czerwone, zielone  zabawa ożywiajÄ…ca.Nauczyciel zaznacza szarfami dwie linie (np.boczne) równolegÅ‚e do siebie odpowied-nio kolorem zielonym i czerwonym.Dzieci biegajÄ… w dowolnym kierunku i na sygnaÅ‚prowadzÄ…cego: zielone ustawiajÄ… siÄ™ na linii zielonej, na sygnaÅ‚: czerwone  na linii czer-wonej.Ostatnia osoba, która ustawi siÄ™ na linii, wymyÅ›la sposób poruszania siÄ™, np.naczworakach, podskoki jak żabki." Dzieci poruszajÄ… siÄ™ dokoÅ‚a sali i wykonujÄ… polecenia nauczyciela: dwa okrążenia w biegu, w czasie marszu unoszenie rÄ…k w górÄ™ ze wspiÄ™ciem na palcach, marsz na piÄ™tach, w truchcie skÅ‚ony raz prawÄ…, raz lewÄ… rÄ™kÄ… do parkietu (tzw.grzybki), marsz, na sygnaÅ‚ siad podparty i wyskok w górÄ™, luzne podskoki z nogi na nogÄ™, marsz w podporze tyÅ‚em." Wiewiórki, orzechy, żoÅ‚Ä™dzie  zabawa orientacyjno-porzÄ…dkowa.Nauczyciel dzieli dzieci na zespoÅ‚y trzyosobowe, które stojÄ… na obwodzie koÅ‚a w rzÄ™-dach.Każde dziecko otrzymuje nazwÄ™: wiewiórka, orzech lub żoÅ‚Ä…dz.Jedno dzieckobez nazwy stoi poÅ›rodku koÅ‚a.Nauczyciel wywoÅ‚uje w dowolnej kolejnoÅ›ci wiewiór-kÄ™, orzech, żoÅ‚Ä…dz.Na hasÅ‚o wywoÅ‚ani wybiegajÄ… ze swojej trójki, aby zmienić miejsce.W tym czasie osoba ze Å›rodka stara siÄ™ zająć opuszczone miejsce.3.Część główna." Dzieci stojÄ… w rozsypce.Na wyznaczone hasÅ‚o przyjmujÄ… postawÄ™ zasadniczÄ… z rÄ™kamiw bok.NastÄ™pnie zamykajÄ… oczy i poruszajÄ… siÄ™ we wskazany przez nauczyciela sposób.Na sygnaÅ‚ wykonujÄ… stanie na jednej nodze.Potem mogÄ… wykonać stanie na jednej no-dze z pochyleniem tuÅ‚owia w przód (jaskółki), stanie na drugiej nodze i przyciÄ…gniÄ™ciedrugiej nogi do poÅ›ladka.43 " Nauczyciel przygotowuje tor zadaniowy: lina, pięć szarf, Å‚aweczka, cztery pÅ‚otki.Dzie-ci ustawione w rzÄ™dzie wykonujÄ… kolejno ćwiczenia: przechodzÄ… po wyznaczonej linii,starajÄ…c siÄ™ nie wychodzić poza niÄ…; wykonujÄ… przeskoki przez szarfy obunóż i przejÅ›ciena czworakach po Å‚aweczce.Nauczyciel asekuruje uczniów.Na koniec  przejÅ›cie podpÅ‚otkami na czworakach." Jw. marsz po Å‚aweczce z rÄ™kami w bok.Nauczyciel asekuruje dzieci." Jw. stanie na jednej nodze na Å‚aweczce, nastÄ™pnie marsz, na koÅ„cu Å‚aweczki stanie nadrugiej nodze.Uwaga! JeÅ›li wiÄ™kszość dzieci bez problemu przechodzi po Å‚aweczce, nauczycielmoże jÄ… odwrócić  wtedy bÄ™dÄ… maszerować po węższej jej stronie.Może równieżdodać przeskoki przez szarfy na jednej nodze.PamiÄ™tać trzeba o asekuracji, lÄ™kuniektórych dzieci oraz ich zróżnicowanych zdolnoÅ›ciach równoważnych." Berek wybawicielDzieci poruszajÄ… siÄ™, skaczÄ…c na jednej nodze.Osoba zÅ‚apana przez berka staje w rozkroku.Wybawić jÄ… można, przechodzÄ…c pod nogami.Po krótkim czasie dodajemy drugiego berka." Bocian i żaba  zabawa na czworakachWyznaczamy obszar  staw, w którym skaczÄ… sobie żabki, oraz Å‚Ä…kÄ™, na której jest bocian.%7Å‚abki Å›piewajÄ…: Hej bocianie, hej bocianie, czy chcesz żabkÄ™ na Å›niadanie? i wchodzÄ… naÅ‚Ä…kÄ™ [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ines.xlx.pl