X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." Ringo w koleDzieci siedzą w kole na środku jest krążek do ringo.Każde dziecko po kolei stara się trafićworeczkiem do środka ringo." Strzelec Nauczyciel dzieli dzieci na drużyny, które ustawiają się w rzędach na jednej linii.W odległości 8 m dalej leży hula-hoop.Na sygnał dziecko stara się trafić do niego wo-reczkiem.Jeśli nie trafi, biegnie po woreczek, umieszcza go w środku i wraca na koniecrzędu.Wygrywa drużyna, która najszybciej umieści wszystkie woreczki w hula-hoop. Nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły, które stają na dwóch połowach boiska.Na obuliniach końcowych znajdują się pachołki (np.po 5).Zespół dzieli się na rzucających i�po-dających.Wygrywa drużyna, która szybciej zbije pachołki.Następnie  zmiana rzucają-cych i podających, rewanż." PocztaWszystkie dzieci siadają w dwuszeregu, naprzeciwko siebie w odległości ok.5 m.Prawoskrzydłowy toczy piłkę do osoby naprzeciwko, ten  do następnego siedzącegonaprzeciw.Piłka ( poczta ) w ten sposób przechodzi przez wszystkich uczestników.Gdyznajdzie się u ostatniego dziecka, może w ten sam sposób wrócić, bądz dziecko, któreostatnie otrzyma piłkę, idzie z nią na początek.42 4.wiczenia kończące zajęcia." Dzieci stoją w szeregu.Wykonują kolejno rzuty do obniżonego kosza, samej obręczytrzymanej przez nauczyciela bądz rzucają o ścianę do narysowanego (wyklejonego ta-śmą) koła." Zbiórka  omówienie zajęć.Wyróżnienie dzieci, które starały się wykonać wszystkie ćwi-czenia poprawnie i bezpiecznie.TEMAT ZAJ: wiczenia i zabawy równoważneCele nauczyciela.Uczeń: przestrzega reguł i zasad obowiązujących w zabawach, doskonali swoje zdolności koordynacyjnie, zwłaszcza równowagi, oraz szybkość reakcji, zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wykonywanych ćwiczeń na ławeczkach.Przybory: ławeczki, szarfy, płotki, lina.Przebieg zajęć1.Przygotowanie dzieci do zajęć ruchowych: przebranie się, zbiórka, sprawdzenieprzygotowania dzieci do zajęć, przypomnienie zasad.2.Część wstępna  rozgrzewka  przygotowanie organizmu do zadań ruchowych." Czerwone, zielone  zabawa ożywiająca.Nauczyciel zaznacza szarfami dwie linie (np.boczne) równoległe do siebie odpowied-nio kolorem zielonym i czerwonym.Dzieci biegają w dowolnym kierunku i na sygnałprowadzącego: zielone ustawiają się na linii zielonej, na sygnał: czerwone  na linii czer-wonej.Ostatnia osoba, która ustawi się na linii, wymyśla sposób poruszania się, np.naczworakach, podskoki jak żabki." Dzieci poruszają się dokoła sali i wykonują polecenia nauczyciela: dwa okrążenia w biegu, w czasie marszu unoszenie rąk w górę ze wspięciem na palcach, marsz na piętach, w truchcie skłony raz prawą, raz lewą ręką do parkietu (tzw.grzybki), marsz, na sygnał siad podparty i wyskok w górę, luzne podskoki z nogi na nogę, marsz w podporze tyłem." Wiewiórki, orzechy, żołędzie  zabawa orientacyjno-porządkowa.Nauczyciel dzieli dzieci na zespoły trzyosobowe, które stoją na obwodzie koła w rzę-dach.Każde dziecko otrzymuje nazwę: wiewiórka, orzech lub żołądz.Jedno dzieckobez nazwy stoi pośrodku koła.Nauczyciel wywołuje w dowolnej kolejności wiewiór-kę, orzech, żołądz.Na hasło wywołani wybiegają ze swojej trójki, aby zmienić miejsce.W tym czasie osoba ze środka stara się zająć opuszczone miejsce.3.Część główna." Dzieci stoją w rozsypce.Na wyznaczone hasło przyjmują postawę zasadniczą z rękamiw bok.Następnie zamykają oczy i poruszają się we wskazany przez nauczyciela sposób.Na sygnał wykonują stanie na jednej nodze.Potem mogą wykonać stanie na jednej no-dze z�pochyleniem tułowia w przód (jaskółki), stanie na drugiej nodze i przyciągnięciedrugiej nogi do pośladka.43 " Nauczyciel przygotowuje tor zadaniowy: lina, pięć szarf, ławeczka, cztery płotki.Dzie-ci ustawione w rzędzie wykonują kolejno ćwiczenia: przechodzą po wyznaczonej linii,starając się nie wychodzić poza nią; wykonują przeskoki przez szarfy obunóż i przejściena czworakach po ławeczce.Nauczyciel asekuruje uczniów.Na koniec  przejście podpłotkami na czworakach." Jw. marsz po ławeczce z rękami w bok.Nauczyciel asekuruje dzieci." Jw. stanie na jednej nodze na ławeczce, następnie marsz, na końcu ławeczki stanie nadrugiej nodze.Uwaga! Jeśli większość dzieci bez problemu przechodzi po ławeczce, nauczycielmoże ją odwrócić  wtedy będą maszerować po węższej jej stronie.Może równieżdodać przeskoki przez szarfy na jednej nodze.Pamiętać trzeba o asekuracji, lękuniektórych dzieci oraz ich zróżnicowanych zdolnościach równoważnych." Berek wybawicielDzieci poruszają się, skacząc na jednej nodze.Osoba złapana przez berka staje w rozkroku.Wybawić ją można, przechodząc pod nogami.Po krótkim czasie dodajemy drugiego berka." Bocian i żaba  zabawa na czworakachWyznaczamy obszar  staw, w którym skaczą sobie żabki, oraz łąkę, na której jest bocian.%7łabki śpiewają: Hej bocianie, hej bocianie, czy chcesz żabkę na śniadanie? i wchodzą nałąkę [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ines.xlx.pl
  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.