[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." Ringo w koleDzieci siedzą w kole na środku jest krążek do ringo.Każde dziecko po kolei stara się trafićworeczkiem do środka ringo." Strzelec Nauczyciel dzieli dzieci na drużyny, które ustawiają się w rzędach na jednej linii.W odległości 8 m dalej leży hula-hoop.Na sygnał dziecko stara się trafić do niego wo-reczkiem.Jeśli nie trafi, biegnie po woreczek, umieszcza go w środku i wraca na koniecrzędu.Wygrywa drużyna, która najszybciej umieści wszystkie woreczki w hula-hoop. Nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły, które stają na dwóch połowach boiska.Na obuliniach końcowych znajdują się pachołki (np.po 5).Zespół dzieli się na rzucających i po-dających.Wygrywa drużyna, która szybciej zbije pachołki.Następnie zmiana rzucają-cych i podających, rewanż." PocztaWszystkie dzieci siadają w dwuszeregu, naprzeciwko siebie w odległości ok.5 m.Prawoskrzydłowy toczy piłkę do osoby naprzeciwko, ten do następnego siedzącegonaprzeciw.Piłka ( poczta ) w ten sposób przechodzi przez wszystkich uczestników.Gdyznajdzie się u ostatniego dziecka, może w ten sam sposób wrócić, bądz dziecko, któreostatnie otrzyma piłkę, idzie z nią na początek.42 4.wiczenia kończące zajęcia." Dzieci stoją w szeregu.Wykonują kolejno rzuty do obniżonego kosza, samej obręczytrzymanej przez nauczyciela bądz rzucają o ścianę do narysowanego (wyklejonego ta-śmą) koła." Zbiórka omówienie zajęć.Wyróżnienie dzieci, które starały się wykonać wszystkie ćwi-czenia poprawnie i bezpiecznie.TEMAT ZAJ: wiczenia i zabawy równoważneCele nauczyciela.Uczeń: przestrzega reguł i zasad obowiązujących w zabawach, doskonali swoje zdolności koordynacyjnie, zwłaszcza równowagi, oraz szybkość reakcji, zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wykonywanych ćwiczeń na ławeczkach.Przybory: ławeczki, szarfy, płotki, lina.Przebieg zajęć1.Przygotowanie dzieci do zajęć ruchowych: przebranie się, zbiórka, sprawdzenieprzygotowania dzieci do zajęć, przypomnienie zasad.2.Część wstępna rozgrzewka przygotowanie organizmu do zadań ruchowych." Czerwone, zielone zabawa ożywiająca.Nauczyciel zaznacza szarfami dwie linie (np.boczne) równoległe do siebie odpowied-nio kolorem zielonym i czerwonym.Dzieci biegają w dowolnym kierunku i na sygnałprowadzącego: zielone ustawiają się na linii zielonej, na sygnał: czerwone na linii czer-wonej.Ostatnia osoba, która ustawi się na linii, wymyśla sposób poruszania się, np.naczworakach, podskoki jak żabki." Dzieci poruszają się dokoła sali i wykonują polecenia nauczyciela: dwa okrążenia w biegu, w czasie marszu unoszenie rąk w górę ze wspięciem na palcach, marsz na piętach, w truchcie skłony raz prawą, raz lewą ręką do parkietu (tzw.grzybki), marsz, na sygnał siad podparty i wyskok w górę, luzne podskoki z nogi na nogę, marsz w podporze tyłem." Wiewiórki, orzechy, żołędzie zabawa orientacyjno-porządkowa.Nauczyciel dzieli dzieci na zespoły trzyosobowe, które stoją na obwodzie koła w rzę-dach.Każde dziecko otrzymuje nazwę: wiewiórka, orzech lub żołądz.Jedno dzieckobez nazwy stoi pośrodku koła.Nauczyciel wywołuje w dowolnej kolejności wiewiór-kę, orzech, żołądz.Na hasło wywołani wybiegają ze swojej trójki, aby zmienić miejsce.W tym czasie osoba ze środka stara się zająć opuszczone miejsce.3.Część główna." Dzieci stoją w rozsypce.Na wyznaczone hasło przyjmują postawę zasadniczą z rękamiw bok.Następnie zamykają oczy i poruszają się we wskazany przez nauczyciela sposób.Na sygnał wykonują stanie na jednej nodze.Potem mogą wykonać stanie na jednej no-dze z pochyleniem tułowia w przód (jaskółki), stanie na drugiej nodze i przyciągnięciedrugiej nogi do pośladka.43" Nauczyciel przygotowuje tor zadaniowy: lina, pięć szarf, ławeczka, cztery płotki.Dzie-ci ustawione w rzędzie wykonują kolejno ćwiczenia: przechodzą po wyznaczonej linii,starając się nie wychodzić poza nią; wykonują przeskoki przez szarfy obunóż i przejściena czworakach po ławeczce.Nauczyciel asekuruje uczniów.Na koniec przejście podpłotkami na czworakach." Jw. marsz po ławeczce z rękami w bok.Nauczyciel asekuruje dzieci." Jw. stanie na jednej nodze na ławeczce, następnie marsz, na końcu ławeczki stanie nadrugiej nodze.Uwaga! Jeśli większość dzieci bez problemu przechodzi po ławeczce, nauczycielmoże ją odwrócić wtedy będą maszerować po węższej jej stronie.Może równieżdodać przeskoki przez szarfy na jednej nodze.Pamiętać trzeba o asekuracji, lękuniektórych dzieci oraz ich zróżnicowanych zdolnościach równoważnych." Berek wybawicielDzieci poruszają się, skacząc na jednej nodze.Osoba złapana przez berka staje w rozkroku.Wybawić ją można, przechodząc pod nogami.Po krótkim czasie dodajemy drugiego berka." Bocian i żaba zabawa na czworakachWyznaczamy obszar staw, w którym skaczą sobie żabki, oraz łąkę, na której jest bocian.%7łabki śpiewają: Hej bocianie, hej bocianie, czy chcesz żabkę na śniadanie? i wchodzą nałąkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]