[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wszystkie dzieci świataWszystkie dzieci świata.Cel ogólny: 1.Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „Ja” poprzez współdziałanie w grupie, poszanowanie odmienności i autonomii drugiegoczłowieka.2.Rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej: działalność plastyczna i słowno - muzyczna.Temat kompleksowy: Wszystkie dzieci świata.Zdrowie i aktywność ruchowaDziecko - rodzina - środowiskoEstetyka i aktywność twórczaOCZEKIWANE REZULTATYDziecko:lpotrafi biegać przy muzyce, podskakiwać, maszerowaćllreaguje na pauzę w muzyce odpowiednim ustawieniemllpotrafi wykonać przysiadyllpotrafi wykonać podskoki obunóż, przeskoczyć przeszkodęllsprawnie reaguje na sygnały słuchowe i wzrokowelDziecko:lnabywa zwyczaj kolejnego wypowiadania się z uważnym słuchaniem wypowiedzi kolegówlldostrzega swoje potrzeby i możliwościllpotrafi działać na rzecz innychllpotrafi maszerować po sali w takt wypowiadanych słów wierszallćwiczy mowę na zgłoskach: tup, buch, tra - la - lallzna dzieci z innych krajówllrozumie zwrot „Dzień Dziecka”llprzestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczkilDziecko:lpotrafi poruszać się przy piosence cwałem bocznymllpotrafi wymyślić własny ozdobny wzórllpotrafi malować na sztalugach pamięta, by tak nabierać farby, aby się nie zlewałallpamięta o wymyciu pędzla po malowaniu, złożeniu farblZajęcia organizowaneZajęcia organizowaneZajęcia organizowaneFORMY I METODY PRACYZestaw zabaw ruchowych wg I.Salach s.34 (4 - latki).Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym „Sufit - podłoga”.Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Pajacyk”.Zabawa ruchowa z elementem bieżnym „Kucanka”.„Marsz” - słuchanie wiersza W.Grodzieńskiej odtwarzanie treści wiersza w formie opowieści ruchowej.Murzynek, Eskimosek - rozmowa z dziećmi przy ilustracji z wykorzystaniem treści wierszy B.Lewandowskiej i St.Roczyńskiego.Przybliżenie postaci dzieci z innych stron świata.Wycieczka autokarowa dzieci z wszystkich grup z okazji Dnia Dziecka.Próby odwzorowywania i odtwarzania zbiorów z przeliczaniem w zakresie 4.Wykorzystanie liczmanów.„Kolorowe dzieci” - osłuchanie z refrenem piosenki.Ćwiczenia cwału bocznego przy piosence „Karuzela”.Zakładka do książki - rysowanie mazakami na powierzchni ograniczonej (pasek Kartonu).Wypełnianie powierzchni elementami dekoracyjnymi wg wyobraźni i fantazji dzieci.Mój autoportret - malowanie farbami plakatowymi na sztalugach
[ Pobierz całość w formacie PDF ]