[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Stary406J.P.Farrell The Giza Death Star Destroyed, op.cit., s.10-20.407S.Dalley, Myths from Mesopotamia, op.cit., s.317.408Ibidem, s.321.409Ibidem.410Echa biblijne można znalezć w:411S.Dalley, Myths from Mesopotamia, op.cit., s.321.412Ibidem, s.322.413Ibidem, s.325.165Testament dostarcza interesujących informacji o tym incydencie, który przekształcił zunifikowanąpaleostarożytną bardzo wysoko rozwiniętą cywilizację w mnóstwo powstałych z niej skłóconych izdegenerowanych kultur.Historię tę opisuje Księga Rodzaju 11:1-9:1.Mieszkańcy całej ziemi mieli jedną mowę, czyli jednakowe słowa.2.A gdy wędrowali ze wschodu, napotkali równinę w kraju Szinear i tam zamieszkali.3.I mówili jeden do drugiego: Chodzcie, wyrabiajmy cegłę i wypalmy ją w ogniu.A gdy już mieli cegłę zamiastkamieni i smołę zamiast zaprawy murarskiej,4.rzekli: Chodzcie, zbudujemy sobie miasto i wieżę, której wierzchołek będzie sięgał nieba, i w ten sposóbuczynimy sobie znak, abyśmy się nie rozproszyli po całej ziemi.5.A Pan zstąpił z nieba, by zobaczyć to miasto i wieżę, które budowali ludzie,6.I rzekł: Są oni jednym ludem i wszyscy mają jedną mowę, i to jest przyczyną że zaczęli budować.A zatem wprzyszłości nic nie będzie dla nich niemożliwe, cokolwiek zamierzą uczynić.7.Zejdzmy więc i pomieszajmy tam ich język, aby jeden nie rozumiał drugiego!8.W ten sposób Pan rozproszył ich stamtąd po całej powierzchni ziemi, i tak nie dokończyli budowy tego miasta.9.Dlatego to nazwano je Babel, tam bowiem Pan pomieszał mowę mieszkańców całej ziemi.Stamtąd też Panrozproszył ich po całej powierzchni ziemi.Wtedy tak skomentowałem ten fragment:(.) Incydent z wieżą Babel pozwala na dalsze spekulacje: czy jedną mowę" i jeden lud" można rozumieć wszerszym sensie, nie tylko jako jeden naturalny ludzki język i cywilizację, lecz jeden język nauki, zunifikowanej nauki ifizyki.I czy jeden lud" może oznaczać nie tylko paleostarożytną bardzo wysoko rozwiniętą cywilizację, lecz takżeunifikujący efekt kulturowy, jaki dawały jej jeden język" i zunifikowana naukowa wizja świata? Nic w tekście biblijnymnie wyklucza takiej możliwości, a wręcz można znalezć poszlaki wskazujące, iż wieżą Babel była sama (Wielka)Piramida, jeśli odczytamy sformułowanie wierzchołek będzie sięgał nieba" jako metaforę licznych analogii piramidydo lokalnej mechaniki nieba.Idąc podobnym tokiem rozumowania, na istnienie zunifikowanej nauki wskazuje uwaga nic nie będzie dla nich niemożliwe, cokolwiek zamierzą uczynić".Najwyrazniej wieża Babel nie miała nic wspólnego zrenesansowymi obrazami przedstawiającymi rusztowania i dzwigi podnoszące wielkie ciężary na ogromne wysokości.Chodziło o coś zupełnie innego.W takim kontekście być może nie jest bezzasadne przypuszczenie, iż zniszczeniewieży Babel może stanowić aluzję do zniszczenia Wielkiej Przypadłości" i Broni", Wielkiej Piramidy415.Wielka Piramida była ekur", górą-zigguratem lub piramidą, której fizyka i technologia umożliwiałyjej posiadaczowi czynienie cokolwiek zamierzy uczynić" w sposób stanowiący zagrożenie dlaboskiego porządku.Wieża była - mówiąc wprost - bardzo niebezpiecznym urządzeniem, doskonalepasującym do ambicji Nimroda, przyszłego władcy świata, Ninurty.Nergala.Ninurta, ten, który pokonał Górę KamieniWiedząc o tym wszystkim, możemy wrócić do analizy Mitu o Anzu, gdyż krótko po wersiewspominającym dziecko Ekur" pojawia się kolejny fragment łączący Ninurtę z piramidami:Słuchajcie pochwały potężnej siły tego,414Ibidem, s.326.415J.P.Farrell, The Giza Death Star Destroyed, op.cit., s.77 78.166Który pokonał, który związał Górę KamieniW swoim gniewie,Który pokonał wzlatującego Anzu swoją bronią (.)416Ninurta unieszkodliwił Górę Kamieni, z czego jasno wynika, że czymkolwiek owa ,góra" była,używano jej w celach niszczycielskich.Zwróćmy też uwagę, że w tym przypadku Góra Kamieni jestzwiązana z bogiem Anzu.Pokonując Anzu i wiążąc Górę Kamieni Ninurta-Nimrod (i Nergal?), stał siępanem owej góry.Ale jakiej broni użył Ninurta, aby tego dokonać?Odpowiedz na to pytanie znajdujemy w dalszej części tekstu:Na ten krzyk [Południowy wiatr [ Potężny [ ] wiatr [Masa [Trąby powietrzne [Spotkały i [Cztery wiatry [417Tekst ten jest wprawdzie poważnie uszkodzony, lecz można z niego wywnioskować, że Ninurtaużył jakiegoś rodzaju broni klimatycznej, co przywodzi na myśl arsenał Tiamat opisany w Enumaelisz418.Przyczyna wojny: kradzież technologu dającej władząTym, co doprowadziło do takiego stanu rzeczy, było mianowanie przez Enlila Anzu na wysokiestanowisko, na którym Anzu ulega pokusie zdobycia ogromnej władzy, jaką miał Enlil:Oczy (Anzu) spojrzały na oznaki władzy Ellila: Jego królewską koronę, jego boskąszatę, Tablicę przeznaczenia w jego dłoniach.Anzu spojrzał I popatrzył na boga Duranki,ojca bogów, I powziął zamiar zagarnięcia władzy Ellila.Zabiorę tablicę przeznaczeniabogów dla siebie I będę rozkazywał wszystkim bogom, Będę miał tron i będę panemrytuałów!419Enlil (tu zwany Ellilem) nie sprawował najwyższej władzy z samej swojej natury, lecz zawdzięczałją posiadaniu tablicy przeznaczenia - obiektu, technologii dającej władzę, więcej o owej tablicyprzeznaczenia powiemy nieco dalej.W każdym razie Anzu ukradł tablicę przeznaczenia, kiedy Enlilbrał kąpiel, uciekł i się ukrył420.Ale warto zwrócić uwagę na coś jeszcze: już po raz drugi słyszymy o kradzieży tablicyprzeznaczenia i po raz drugi wybucha wojna z tego powodu.Za pierwszym razem była to kradzież416S.Dalley, Myths from Mesopotamia, op.cit., s.205.417Ibidem, s.206.418J.P.Farrell The Giza Death Star Destroyed, op.cit., s.37-49.419S.Dalley, Myths from Mesopotamia, op.cit., s.207.420Ibidem.167tablicy przez Tiamat i pózniejsza wojna z Mardukiem opisana w Enuma elisz421.Należy rozumieć tojako dwa odrębne wydarzenia, a nie dwie różne wersje tych samych wypadków, ponieważ pozakradzieżą tablicy bóstwa Tiamat i Anzu mają zupełnie różne charaktery (nie wspominając o ich płci).Oile w przypadku Ninurty i Nergala możemy być niemal pewni, że starożytni przynajmniej częściowoasymilowali tych dwóch bogów, a nawet mamy powody przypuszczać, że różne legendy opowiadały ojednej i tej samej postaci o tyle z Tiamat i Anzu jest inaczej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]