[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Uważne słuchanie - uwaga i zrozumienie ze strony słuchaczy, rozumienie znaczenia, jakie ma dla nich to, co mówią, trzeba stawiać jako wyraźnie określone zadanie dla siebie i dla grupy4.Powstrzymywanie się od wyrażania ocen, szczególnie krytycznych-nie można oczekiwać mówienia prawdy o sobie w sytuacji, kiedy zagraża ośmieszenie lub nagana5.Używanie informacji zwrotnych- to mówienie innej osobie o tym, jak się ją widzi i jakie uczucia ona w nas wzbudza6.Swobodne poszukiwanie informacji i rozwiązań - dotyczy N, który będąc osobą kierująca, narzucając styl pracy grupy, potrzebuje jego aprobaty.N może pomagać twórczym poszukiwaniom lub je hamować7.AutentycznośćByć prawdziwą, autentyczną osobą - tym, kim się jest.Myśli i uczucia, które N prezentuje na zewnątrz, powinny być w zgodzie z rzeczywiście przekazywanymi; powinien wchodzić w relacje z uczniem bez jakiejkolwiek maski8.Akceptacja i zaufanie do ludzi- akceptowanie ucznia takiego, jakim jest, z różnymi jego niedoskonałościami, nieudanymi próbami, okresową apatią, zniechęceniem, różnymi uczuć, także niepokoju czy niechęci9.Rozumienie empatyczne- jest to umiejętność wczucia się w przeżycia drugiej osoby na podstawie tego, co mówi, jak się zachowuje, jak wygląda- zdolność do zrozumienia reakcji ucznia z jego punktu widzenia, rozumienie, co dla niego oznacza proces uczenia sięw opracowaniu pomijamy omówiony przez B.Gołębniak emancypacyjny model szkołyWykłady z pedagogiki.Wypisy z lektur.22Egzemplarz bezpłatny, do użytku wewnętrznego
[ Pobierz całość w formacie PDF ]