[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.5.Kopię uchwały o rozpoczęciu inwestycji remontowej oraz sfinansowaniu jej kredytem.6.Zaświadczenie o posiadanych przez wspólnotę rachunkach bankowych i wysokości środków na tych rach unkach.7.Wstępny kosztorys określający zakres i przewidywany koszt prac potwierdzony przez administratora budynku.8.Informację o planowanym cyklu robót oraz 9.Wymaganą dokumentację techniczną inwestycji.Dodatkowe informacje można uzyskać w Zarządzie Wspólnoty (Henryk Kowalski - tel.888 888 - po godz.18.00).Zakres informacji, które wspólnota pragnie uzyskać od Banku:1.Czy Bank udziela kredytu na remont instalacji wskazanych w ww.zakresie? 2.Jaka jest niezbędna, minimalna wartość środków wł asnych koniecznych do sfinansowania inwestycji.3.Jakie są rodzaje zabezpieczeń kredytu wymagane przez Bank? 4.Czy analizie wiarygodności kredytowej poddawani są właściciele wszystkich lokali z osobna - czy też wspólnota mieszkaniowa jako całość? 5.Jaka jest prowizja Banku? 6.W jakim systemie kalkulowane są raty kredytowe? Jakie jest oprocentowanie kredytu i sposób jego wyliczenia? Jaka jest marża Banku i od czego uzależniona jest jej zmiana? 7.Jakie inne opłaty towarzyszą przyznaniu kredytu? 8.Jakie są warunki szybszej spłaty kredytu i czy Bank nalicza karne odsetki w momencie takiej spłaty? 9.W jakiej formie przedstawiane są zlecenia płatnicze dla Banku w celu wypłaty poszczególnych transzy kredytu? 10.Ile czasu (orientacyjnie) zajmie w naszym prz ypadku proces od złożenia w Banku wniosku kredytowego do podpisania umowy kredytowej? 11.W jakiej wysokości oprocentowane jest zadłużenie przeterminowane? 12.Czy Bank współpracuje z samorządem gminnym w celu dofinansowania przez gminę spłacanych przez wspólnotę odsetek od kredytu? Jeśli tak - jakie są warunki uzyskania przez nas tego rodzaju pomocy i jakie kroki powinniśmy podjąć w celu jej uzyskania?Dziękuję uprzejmie za odpowiedź na powyższe pytania. Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Abstrakcyjna 20Henryk Kowalski *) Obszerny komentarz do tego wzoru - w książce "Gospodarowanie we wspólnocie mieszkaniowej", wyd.II, ZCO, Zielona Góra - Warszawa 2001.Szersze informacje na temat współpracy wspólnoty mieszkaniowej z bankiem w: M.Tertelis, "Zarządzanie finansami wspólnoty mieszkaniowej", Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2001.Wzór 3-28 (Blankiet opłat miesięcznych z uwzględnieniem funduszu remontowego)BLANKIET OPŁAT MIESIĘCZNYCHZaliczka na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólnąz uwzględnieniem wpłat na fundusz remontowyWpłat na fundusz remontowy można dokonywać na oddzielnych blankietach; można jednak również - i jest to bodaj najlepszy i najtańszy sposób - zapisywać je na tym samym blankiecie, co bieżące opłaty eksploatacyjne.Oto przykład takiego zapisu:  opłata za wrzesień 2001zarząd nieruchomościąwspólnązł 300,00 słownie zł: trzysta,- w tym: na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej zł 100,00; słownie zł sto,- Czesław CICHY Niechcica 7 m.4, KALINIECopłata za wrzesień 2001zarząd nieruchomościąwspólnązł 300,00 słownie zł: trzysta,- w tym: na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej zł 100,00; słownie zł sto,- Czesław CICHY Niechcica 7 m.4, KALINIECopłata za wrzesień 2001zarząd nieruchomościąwspólnązł 300,00 słownie zł: trzysta,- w tym: na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej zł 100,00; słownie zł sto,- Czesław CICHY Niechcica 7 m.4, KALINIECopłata za wrzesień 2001zarząd nieruchomościąwspólnązł 300,00 słownie zł: trzysta,- w tym: na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej zł 100,00; słownie zł sto,- Czesław CICHY Niechcica 7 m.4, KALINIECBANK WSZELKIEJPOMYŚLNOŚCI99-99999999-99999999999Wspólnota Mieszkaniowa"DĄBROWA"ul.Niechcica 7, KaliniecBANK WSZELKIEJPOMYŚLNOŚCI99-99999999-99999999999Wspólnota Mieszkaniowa"DĄBROWA"ul [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ines.xlx.pl