[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pech w tym rzucie przynosi jeszcze bardziej katastrofalny skutek - wzmocniony szal jest tak ekstremalny, ze nawet punkty Sily Woli nie pomoga skrocic czasu jego trwania i opanowac efektow.Jezeli bohater oddali sie od celu zanim zakonczy sie przeniesiony szal, utraci swoja Bestie, pewnie na stale.Nie bedzie juz podatny na szal, ale tez nie bedzie mogl wykorzystywac, ani odzyskiwac swojej Sily Woli i zacznie w nim narastac apatia.Aby odzyskac swoja Bestie, bedzie musial odnalezc osobe, ktora ja teraz nosi (i na pewno nie jest z tego zadowolona) i schwytac ja na powrot.Bedzie musial sie tak zachowywac, by sklonic Bestie do powrotu, o ile w ogole bedzie ona chciala wrocic.NADWRAZLIWOSCTa Dyscyplina to ponadzmyslowa wrazliwosc, empatia i postrzeganie.Na osoby posiadajace te Dyscypline zwykle silnie oddzialuja srodowiskowe bodzce, zwlaszcza piekno.Halasy moga sie stac dla nich bardzo nieznosne.Prawie wszystkie moce Nadwrazliwosci wymagaja jakichs rzutow na Percepcje, pozwalajacych okreslic, ile bohater pojal i zrozumial.* Wyostrzony ZmyslMozesz wyostrzyc wszystkie swoje piec zmyslow do ponadprzecietnego stopnia.Mozesz to zrobic kiedykolwiek, a efekt bedzie trwal, jak dlugo zechcesz.Ta moc pozwala ci zwiekszyc dwukrotnie zasieg slyszenia i widzenia, zarowno pod wzgledem samej odleglosci, jak i warunkow efektywnosci tych zmyslow.Twoje pozostale zmysly moga okazac sie rownie przydatne - dzieki wyostrzonemu wechowi mozesz tropic nawet wtedy, gdy nie widac sladow, a przez sam dotyk mozesz zidentyfikowac prawie kazdy przedmiot.Moc ta ma tez efekty uboczne, jako ze w stanie wyostrzonych zmyslow moga ci przeszkadzac glosne dzwieki i razic ostre swiatlo.Twoj zmysl moze nawet na krotki czas „oslepnac”, co zalezy od natezenia bodzcow (np.halasu czy blysku) i moze trwac nawet do kilku dni.Tak wiec, kiedy poslugujac sie Wyostrzonymi Zmyslami zostaniesz poddany dzialaniu swiatla slonecznego, mozesz zostac oslepiony na tydzien, nawet jesli wczesniej wyleczysz posloneczne obrazenia.Czasem tez mozesz doswiadczac niespokojnych przeczuc, ostrzegajacych o nadchodzacym niebezpieczenstwie.Takie przeczucia zwykle wywoluja niepokoj i konsternacje, poza tym ze moga sie okazac calkowicie bezpodstawne.System: Glowne wykorzystanie tej mocy wiaze sie z podawaniem w grze przez Narratora dokladniejszych opisow, ale pewne okolicznosci wymagaja rzutow.Kiedy bohater ma szanse wyczuc zagrozenie, Narrator w tajemnicy wykonuje za gracza rzut na podstawowa wartosc jego Nadwrazliwosci.Stopien trudnosci zalezy od okolicznosci (i uznania Narratora).Na przyklad: przeczucie tego, ze ktos wycelowal bron w tyl glowy bohatera, mozna sprawdzic wedlug ST: 5; natomiast nagle uzmyslowienie sobie faktu, ze siedzacy za stolem naprzeciwko bohatera ksiaze cos przeciwko niemu knuje, mozna sprawdzic wedlug ST: 9.** Widzenie AuryPotrafisz zobaczyc czyjas aure, ktorej kolory odzwierciedlaja nastroj, tozsamosc i intencje jej wlasciciela.Dzieki tej mocy mozesz takze rozpoznawac inne wampiry, gdyz maja one charakterystyczna, blada aure.Nawet najplytsza i bardzo prosta osoba ma zwykle aure zlozona z kilku roznych kolorow.Aura moze zmieniac kolory cyklicznie lub calkowicie przypadkowo.Kolory aury zmieniaja sie zgodnie z aktualnym stanem emocjonalnym, a poniewaz ludzie tak czesto maja uczucia mieszane, aura takze sklada sie z mieszanych kolorow.System: Gracz musi wykonac rzut na Percepcje + Empatie (ST: 8).Narrator moze poprosic gracza, aby wykonal rzut w sposob, ktory nie pozwoli mu zobaczyc swojego rezultatu - liczby sukcesow, niepowodzenia czy pecha.Kazdy sukces okresla, jak dobrze bohater widzi aure i na ile ja zrozumie (porownaj z tabelka).Pech oznacza mylna interpretacje.1 sukces Mozna rozroznic jedynie intensywnosc aury (bezbarwna lub jasna)2 sukcesy Mozna rozpoznac kolor3 sukcesy Mozna rozpoznac wzor4 sukcesy Mozna zauwazyc subtelne zmiany5 sukcesow Mozna zidentyfikowac mieszanine kolorow i wzorSpojrz na Tabele Kolorow Aury, ktora przedstawia przykladowe, wyrozniajace sie kolory i odpowiadajace im emocje.Aure danej osoby mozna zobaczyc tylko raz, w jednej przejrzystej wizji.Jesli bohater chce zobaczyc ja powtornie, kazde niepowodzenie oznacza pech, jako ze patrzac na aure bardzo latwo wyobrazic sobie to, co chce sie zobaczyc
[ Pobierz całość w formacie PDF ]