[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.lJeżeli chodzi o współczesny sponsoring, to można zaobserwować dążenie do profesjonalizmu.Najprawdopodobniej będzie się zwiększać liczba wyspecjalizowanych agencji sponsoringowych i będzie zanikać liczba amatorów.Przedsiębiorstwa - obecne na rynku sponsorów - to najczęściej duże i bogate firmy.Nastąpi ukształtowanie się ukształtowanie, na którym rządzą się prawa popytu i podaży.Zwiększać się będzie konkurencja wśród sponsorów o pozyskanie atrakcyjnych partnerów do sponsorowania.Natomiast wśród sponsorowanych nastąpi konkurencja o znaczących i bogatych sponsorów.lSPONSORING W ENERGETYCElPostępująca dywersyfikacja działalności firm energetycznych ( w tym także spółek dystrybucyjnych) powodują, że stosunki z otoczeniem powinny tworzyć obraz nie tylko dostawcy energii, ale przede wszystkim silnego partnera w interesach.Prowadzenie działalności sponsorskiej to kreacja i zachowanie image firmy przyjaznej lokalnemu otoczeniu, włączającej się w życie regionu i wspomagającej lokalny samorząd w walce o podniesienie poziomu życia obywateli.Energetyka Legnicka S.A.podejmuje decyzje o udzieleniu pomocy finansowej przede wszystkim na podstawie jednorazowych wniosków kierowanych do różnych firm.Zawsze przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji dotyczącej wsparcia finansowego wniosek jest opiniowany przez Dyrektora w Biurze Obsługi Klienta bądź przez Dyrektora ds.Finansowych w zakresie możliwości zaliczenia kwoty do określonych kosztów.Powyższe działania skierowane zostały m.in.na:lReklamę wizualna na XV Halowych Mistrzostwach Seniorów w Łucznictwie,llUmowy z klubami sportowymi: „Miedź”, „Konfeks” Legnica,llKoncert Charytatywny Ogólnopolskiej Akcji Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski,llMistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi,llMistrzostwa Polski w Kolarstwie Przełajowym w Chojnowie.lJak już wcześniej wspomniałyśmy działalność sponsoringowa służy kreowaniu określonego wyobrażenia o firmie.A zatem sponsoring jest liczącym się i wręcz skutecznym narzędziem wpływu na klienta i otoczenie społeczne.Działalność sponsoringowa opiera się na zasadzie „win - win” - czyli korzyści płynące ze wspomagania nie powodują niczyich strat i pomoc ta nie jest prowadzona w imię czyichkolwiek interesów.Oprócz wyżej wymienionych działalności, ZE również zajmuje się turystyka i wypoczynkiem.Posiada ośrodki wypoczynkowe w górach i nad jeziorami działające cały rok oraz organizuje wycieczki i przewozy luksusowymi autokarami.Oprócz tego wynajmuje te autokary.Oto spis miejscowości wypoczynkowych Zakładu Energetycznego Legnica S.A.:lSzklarska PoręballCieszynollKudowa ZdrójllJózefów.lOfertą turystyczną zajmuje się Biuro Obsługi Socjalnej.ZAKOŃCZENIEKomunikacja zmierza do tego, aby stworzyć obraz przedsiębiorstwa, który wspierałby jego zamierzenia lub, aby przedsiębiorstwo samodzielnie go stworzyło.System komunikacji marketingowej składa się z pięciu podstawowych elementów: reklamy, marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży, sprzedaży osobistej i public relations.Reklama jest płatna forma nieosobistej reprezentacji oraz promocji pomysłów, dóbr lub usług przez określonego sponsora.Bardzo ważny jest wybór środków reklamy spośród telewizji, radia, czasopism oraz branżowej prasy specjalistycznej.Nie odłącznym elementem reklamy jest kampania reklamowa, która polega na przygotowaniu serii ogłoszeń, które stanowią część planu marketingowego.Sprzedaż osobista jest sprzedażą, w której występuje bezpośredni kontakt nabywcy ze sprzedawca.Głównymi aspektami sprzedaży osobistej są: sztuka sprzedaży, negocjacje, współpraca z klientem
[ Pobierz całość w formacie PDF ]