[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Odpowiadając na następne pytanie, mogę stwierdzić, Ŝe faktycznie zły duch moŜe obdarzyćkogoś mocą i róŜnymi "dobrodziejstwami".Czyni to na przykład w przypadku wszystkichmagów i czarowników, udzielając im daru wróŜenia lub mocy szkodzenia innym.MoŜe takŜedawać korzyści materialne: bogactwo, sukces, przyjemność.Lecz biorąc pod uwagę, Ŝe złyduch moŜe czynić tylko tyle ile i chce zła, dary te zawsze łączą się z wielkimi cierpieniami.Stąd teŜ ci, którzy proszą szatana o dary , robią zły interes: przeŜywają piekło na tej ziemi i jeślisię nie nawrócą, to czeka ich piekło równieŜ po śmierciPytanie: Zastanówmy się nad takim przypadkiem, Ŝe osoba opętana zostaje dotknięta chorobąfizyczną, której leczenie domaga się chirurgicznej operacji; jakie są wtedy tego konsekwencje?Czy moŜe zachodzić sprzeczność w działaniu egzorcysty i lekarza, z ewidentną szkodą dlapacjenta, jeśli egzorcysta uwaŜa, Ŝe ma on do czynienia z chorobą pochodzącą od złego ducha,którą naleŜy leczyć przy pomocy egzorcyzmów, a lekarz uwaŜa natomiast, Ŝe chodzi o chorobęnaturalną, którą naleŜy leczyć na drodze medycznej?Odpowiedź: MoŜliwe są niespodzianki, ale nie powinno dochodzić do sprzeczności międzydziałaniem lekarzy i działaniem egzorcystów.Przynajmniej takie jest moje osobistedoświadczenie wraz tych egzorcystów, których dobrze znam.Istnieją niespodzianki - i spotkałem się z wieloma przypadkami, gdy chirurg w czasie operacjistwierdzał, Ŝe nie ma u pacjenta nic z tego, na co wskazywały analizy i badania: ultrasonografia,topografia, rezonans magnetyczny.W kilku przypadkach faktycznie znajdowano u pacjentaguzy, które niestety, bezpośrednio po wykonaniu operacji formowały się na nowo.Są to jednakbardzo rzadkie przypadki.JeŜeli chodzi o moŜliwość zaistnienia sprzeczności między lekarzami a egzorcystami, to nigdysię z nią nie spotkałem, choćby z tego podstawowego powodu, Ŝe działają oni na dwóchróŜnych płaszczyznach.Nigdy nie pozwoliłem sobie na to, aby mówić lekarzowi, jakie jestmoje zdanie lub teŜ ingerować w jego decyzje.Czasem miałem do czynienia z przypadkami, wktórych podejrzewałem istnienie choroby pochodzącej od złego ducha i miałem nadzieję, Ŝe dasię uniknąć interwencji chirurgicznej.Wkrótce faktycznie zachodziły zmiany w wynikachanaliz i chirurdzy decydowali się, aby nie przeprowadzać operacji.Mogę powiedzieć, Ŝe wielerazy współpracowałem pośrednio z samymi lekarzami.Nie spotykałem się z nimi, oni niewiedzieli o moim istnieniu ani teŜ o tym, Ŝe pacjent przyjmował egzorcyzmy.Sądzę, Ŝe równieŜi na tej płaszczyźnie, powiedziałbym nieuświadomionej, dochodzi do spotkania między59egzorcystą i lekarzem.WaŜne jest to, aby się nawzajem respektować.KaŜdy z nich działa naswoim terenie, a spotkanie między nimi ma słuŜyć dobru chorej osoby, która moŜe korzystać zpomocy zarówno jednego, jak i drugiego, jeśli zachodzi taka potrzeba.Pytanie: Kieruje mną równieŜ osobista ciekawość.Chciałbym wiedzieć, jakimi kryteriamiwyboru ksiądz się kierował, podejmując się tego typu działalności i czy doznał ksiądz z tegopowodu jakichś osobistych szkód? Ale najpierw chciałbym zapytać, czy na osoby, któredoświadczają diabelskich chorób, mają wpływ kultura i środowisko, w którym one Ŝyją.Np.czy jest tutaj róŜnica między ludźmi mieszkającymi w Londynie a członkami społecznościplemiennych, którzy Ŝyją gdzieś w Afryce?Odpowiedź: UwaŜam, Ŝe konieczne jest dokonanie pewnych uściśleń.Kultura osobista iśrodowisko, bardziej nowoczesne lub mniej, nie mają Ŝadnego wpływu ani na rozwój tychzjawisk, ani teŜ na dobór środków zaradczych, których osoby szukają u egzorcystów albo umagów i czarowników.Zarówno do nas, jak i do nich, przychodzą róŜni ludzie: robotnicy,rolnicy, gospodynie domowe, przemysłowcy i politycy.Kiedyś przyszedł do mnie inŜynierelektronik, który zapłacił czterdzieści dwa miliony lirów za amulet (woreczek ze sznurkiempełnym węzłów), który miał go uwolnić od wszystkich problemów.Postęp techniczny i kulturanie mają na to Ŝadnego wpływu.Spotykamy się z tym zjawiskiem wszędzie: zarówno w Anglii,jak i we Włoszech, w Stanach Zjednoczonych, jak i w Afryce lub w Indiach.TakŜe religijność ma niewielki wpływ na tego typu zjawiska i współistnieje spokojnie zróŜnymi formami zabobonu, choć sama religia zwalcza je, traktując jako grzechybałwochwalstwa.Ludzie chodzą do kościoła, a potem udają się do czarowników, jak gdyby tobyła najnormalniejsza rzecz pod słońcem.Poniekąd wiadomo, Ŝe nawet w krajach najbardziejuprzemysłowionych najczęściej czytaną stroną gazet jest horoskop; istnieją co do tegoprecyzyjne dane statystyczne.Nie zapominajmy, Ŝe walka przeciw szatanowi i złym duchombyła prowadzona zawsze u wszystkich ludów, takŜe zanim ukonstytuował się naród hebrajski.Oczywiście kaŜdy z tych ludów podąŜał zgodnie z własnymi wierzeniami i posługiwał sięmetodami właściwymi środowisku kulturalnemu.Nadejście chrześcijaństwa i innych wielkichreligii miało niewielki wpływ na zmianę tej mentalności.Teraz odpowiadam na pytanie, w jaki sposób zostałem egzorcystą.Stało się tak przypadkiem.To nie był mój wybór.W trakcie kurtuazyjnej wizyty u kard.Ugo Poletti, podczas rozmowy,wyszło na jaw, Ŝe znam ojca Candido Arnantini
[ Pobierz całość w formacie PDF ]