[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ważne więc powinno być dla tego typu placówek jak najlepsze przestrzeganie wszelkiego rodzaju przepisów.Reklamacje konsumentów związane z działalnością hipermarketów stanowiły w 2000 roku tylko 3,1% spośród 540 wniosków, które wpłynęły do Miejskiego Rzecznika konsumentów.Wszystkie one zostały rozstrzygnięte na korzyść konsumenta w drodze mediacji.Widać tu jak ważna jest dla hipermarketów opinia klientów.Dla sklepów nie tyle ważny jest ten pojedynczy konsument, co to by zła opinia nie rozeszła się pośród potencjalnych klientów.W Krakowie i w całej Polsce często formułowane są zarzuty, iż sklepy wielkopowierzchniowe rujnują małych i średnich kupców polskich.Te zarzuty nie mają jednak potwierdzenia.Nie zostały przeprowadzone badania czy rzeczywiście tak się dzieje.Wiadome jest, iż niektóre z tych przedsiębiorstw są likwidowane ale na ich miejscu powstają nowe placówki.Nie udowodniono jednoznacznie czy przyczyną tego stanu rzeczy jest powstawanie tych obiektów, czy po prostu zła koniunktura na rynku polskim.Jednym z ważniejszych utrudnień w przeprowadzeniu tego typu badań (choć był już zorganizowany przetarg na te badania) w Krakowie jest brak środków pieniężnych oraz brak dostępu do danych urzędu skarbowego na temat między innymi wysokości obrotów poszczególnych rodzajów podmiotów gospodarczych.Poniżej zostały opisane placówki wielkopowierzchniowe zlokalizowane w mieście Krakowie.Główną uwagę poświęcono trzem placówkom i obiektom położonym w ich bezpośrednim sąsiedztwie z uwagi na to, iż to właśnie one są przedmiotem badań zawartych w rozdziale III.Są to hipermarkety Real, KrakChemia i Géant.Lokalizacja tych placówek wielkopowierzchniowych przedstawiona została na mapie Krakowa w załączniku nr 1.lMacro Cash and CarrylPlacówka ta mieści się na ul.Jasnogórskiej 2.W okolicy zlokalizowane są również inne placówki wielkopowierzchniowe takie jak Ikea, Ofice Center.Obok parkingu dla klientów Makro zlokalizowana jest placówka gastronomiczna typu fast food Mc Donald.Jest to specyficzna forma placówki wielkopowierzchniowej, tzw.Cash & Carry który nastawiony jest na handel hurtowy - centrum zaopatrzenia.Jej klienci to profesjonalne osoby prowadzące działalność gospodarczą, instytucje i jednostki budżetowe oraz inne podmioty gospodarcze.Mogą tu dokonywać zakupów jedynie osoby posiadające Kartę Klienta i mogące się nią wylegitymować przy wejściu do hali.Od 1 stycznia 1998 roku Makro Cash and Carry Polska S.A.jest częścią Grupy Metro AG, największego w Europie koncernu handlowego.Metro AG powstało w 1996 roku z połączenia 3 dużych niemieckich przedsiębiorstw handlowych, zatrudniających łącznie ponad 176 tys.pracowników.Placówka w Krakowie dane liczbowe:lpowierzchnia: 17952 m² + powierzchnie handlowe 339 m²llpowierzchnia sprzedażowa: 10316 m²llgodziny otwarcia: poniedziałek - sobota 6-20lniedziela 8-18lliczba miejsc parkingowych: 813 + 120 miejsc na pracowniczym parkingullliczba osób zatrudnionych: 434llliczba przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie obiektu: 17lWśród wyżej wymienionych placówek są placówki małej gastronomii, drobnych usług typu dorabianie kluczy, ksero, wyrabianie pieczątek.W pobliżu znajdują się dwie placówki, które zostały objęte wnioskami o zmianie planu.Są to: Auchan oraz Castorama.lIkealPlacówka ta mieści się przy ulicy Josepha Conrada 66.Jest to wyspecjalizowany sklep wielkopowierzchniowy, którego domenom jest wyposażenie mieszkań i biur.Jest to sklep szwedzkiej korporacji posiadającej 139 placówek w 22 krajach, a oprócz tego, istnieje jeszcze 18 sklepów w 11 krajach prowadzonych przez przedstawicieli spoza grupy Ikea.IKEA oferuje szeroki wybór dobrze zaprojektowanych i funkcjonalnych mebli, w takiej rozpiętości cenowej, by jak najwięcej ludzi mogło sobie na nie pozwolić, nie ryzykując wydaniem wszystkich swoich oszczędności.Oznacza to odpowiadanie na potrzeby ludzi na całym świecie.Ludzi o wielu różnych wymaganiach, gustach, marzeniach, aspiracjach i portfelach.Ludzi którzy chcą ulepszyć swoje mieszkanie i poprawić swoje codzienne życie.W sklepie możesz samodzielnie wybrać meble, które trzeba odebrać w magazynie samoobsługowym.Większość elementów jest zapakowana w płaskie pudełka, więc bez problemu można je zabrać do domu, a następnie samodzielnie złożyć.W ten sposób firma obniża koszty, co przekłada się na ceny produktów tam oferowanych.W placówce mieści się restauracja serwująca dania ciepłe i zimne, jak również bawialnia dla dzieci.Placówka w Krakowie dane liczbowe:lpowierzchnia ogółem:11884 m²llpowierzchnia użytkowa:11180 m²llpowierzchnia sprzedażowa: 8791 m²llpowierzchnia restauracji: 712 m²llliczba miejsc parkingowych: 500llliczba pracowników:11llgodziny otwarcia: poniedziałek - piątek 11-20lsobota 10-20niedziela 10-18Nie ma bezpłatnego autobusu kursującego do sklepu Ikea.Dojazd komunikacją miejską z Krakowa linią nr 172 oraz 173.lOffice Depot dawniej Office CenterlJest to wyspecjalizowany w artykułach biurowych sklep wielkopowierzchniowy należący do grupy tzw.problemowych domów handlowych.W Krakowie istnieją dwie placówki.Jedna na ul [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ines.xlx.pl