[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Żołnierze udzielili 45 odpowiedzi negatywnych, natomiast 35 żołnierzy przyjęło stanowisko przeciwne od kadry zawodowej i wypowiedziało się pozytywnie uznając specjalność radiotelefonisty jako interesującą.Analizując dalsze odpowiedzi na temat wpływu procesu szkolenia na nowy kierunek zainteresowań wynika, że tylko 7 żołnierzy zawodowych uznało możliwość wystąpienia zainteresowań specjalnością radiotelefonisty w trakcie szkolenia.Dane, które przedstawiają opinie samych szkolonych mówią, że 26 z nich zostało zainteresowanych nauczaną specjalnością.Tabela nr 35Wpływ procesu szkolenia na nowy kierunek zainteresowańNr pytaniaTREŚĆBadaniKategorie odpowiedziRazemPytaniaTakRaczej takTrudno powiedziećRaczej NieNien%20Czy uważa Pan, że specjalność radiotelefonisty jest interesująca?Żołnierze_2852093693625 10019Sądzi Pan, że w trakcie szkolenia może wystąpić wśród żołnierzy zainteresowanie specjalnością radiotelefonisty?zawodowi_728520312104025 10024Czy uważa Pan, że specjalność radiotelefonisty może być interesująca?Żołnierze zasadniczejsłużby1616191920202121242410010025Czy został Pan zainteresowany nauczaną specjalnością?wojskowej991717171526263434100100Źródło:badania własneMożna zatem wnioskować, że odpowiedni proces nauczania może wpłynąć na zmianę dotychczasowego kierunku zainteresowań lub rozszerzyć je o nową dziedzinę.Tabela nr 36Zainteresowanie nową dziedziną.Kategorie odpowiedziKierunek zainteresowańTakRaczej takTrudno powiedziećRaczej nieNieRazemSportMuzykaLiteraturaHistoriaJęzyki obceElektronikaMotoryzacjaInformatykaModelarstwoBrak zainteresowań21---2---5811--2--114-212---3-186-1-111--194231-22--511255353346Specjalność radiotelefonisty1014122935100Źrodło:badania własneDane zawarte w tabeli nr 36 przedstawiają grupę badanych o wcześniej deklarowanym kierunku zainteresowań, wśród których nastąpiło zainteresowanie nową dziedziną.Zestawienie przedstawione w tabeli nr 36 pozwala stwierdzić, że najwięcej żołnierzy, którzy deklarowali zainteresowanie nową specjalnością było z grupy określonej przez autora jako grupa z brakiem zainteresowań.Z pozostałych grup zainteresowanych zostało 12 - o kierunku sportowym, 4- interesujących się na co dzień elektroniką oraz 2 - deklarujących kierunek zainteresowań muzycznych.W tabeli nr 37 dokonano zestawienia danych związanych z siłą nowego kierunku zainteresowań.Zdaniem kadry zajmującej się procesem nauczania słuchacze nie będą rozwijali zainteresowania specjalnością radiotelefonisty w życiu cywilnym.Potwierdziły to również odpowiedzi badanych słuchaczy.Jednak 7 z nich ustosunkowało się do stawianego pytania pozytywnie.Tabela nr 37Trwałość nowego kierunku zainteresowań.Nr pytaniaTREŚĆBadaniKategorie odpowiedziRazemPytaniaTakRaczej takTrudno powiedziećRaczej NieNien%Czy zainteresowanie specjalnością radiotelefonisty żołnierze będą rozwijali w życiu cywilnym?Żołnierze zawodowi__141248124825 100Czy będzie Pan pogłębiał tego typu zainteresowania w życiu cywilnym?Żołnierze zasadniczej służby wojskowej3344242420204949100 100Źródło:badania własnePorównując dane dotyczące zainteresowania nauczaną specjalnością zawarte w tabeli nr 36 uwidacznia się wyraźny spadek liczby osób zainteresowanych nową dziedziną.Pozwoliło to na wysunięcie wniosku, że wśród większości badanych deklarujących poprzednio zainteresowanie nową specjalnością zainteresowanie to miało charakter tylko tymczasowy.Natomiast znamienne było to, że najbardziej trwały jak się okazało, charakter miały one wśród osób zakwalifikowanych przez autora niniejszej pracy z brakiem zainteresowańPrzed przystąpieniem do analizy wyników uzyskanych przez żołnierzy zapytano badanych o wpływ cech osobowościowych na opanowanie przerobionego materiału.Ilustruje to zestawienie zawarte w tabeli nr 38.Tabela nr 38Wpływ cech osobowościowych na opanowanie przerobionego materiału [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ines.xlx.pl