X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zarządzanie produktemZarządzanie produktemlProduktlProdukt to zbiór właściwości (cech) materialnych i niematerialnych służących zaspokajaniu określonych potrzeb i preferencji nabywców i mogący być przedmiotem wymiany.Def.Wg.Ph.Kotlera.Produktem jest to wszystko co można zaoferować na rynku w celuzwrócenia uwagi, nabycia, użytkowania lub konsumpcji, i co jest w stanie zaspokoićpotrzebę lub pragnienie.Może to być przedmiot, usługa, osoba, miejsce, organizacja, idea.lPoziomy i elementy produktullPoziom I: jądro (rdzeń) produktu - produkt fizycznyllCechy funkcjonalnellRozwiązania techniczno technologicznellPoziom II: pozostałe elementy (cechy) widziane - produkt postrzeganyllCenallJakośćllZnak handlowyllMarkallModelllOpakowaniellMateriał, surowiecllStylllKontakt z konsumentem, załoga (wygląd, zachowanie)llPoziom III: elementy (cechy) dostarczające korzyści (wartości) dodatkowellDostawallGwarancja, rękojmiallNaprawy, części zapasowellInstalowanie, konserwacjallInstrukcje, szkoleniallUsługi (gotowość świadczenia), dostępność punktów usługowych, inne usługillReklamacja (wycofanie produktu)llPrzykład: Obraz trzech poziomów lodówkillRdzeń lodówki (poziom I)llZapobiega szybkiemu psuciu się żywnościllChłodzi (zamraża)llPrzechowuje produkty żywnościowellGłówna funkcja - pomaga zaspokoić potrzeby gospodarstwa domowego związane z konsumpcją żywnościllProdukt rzeczywisty (poziom II)llMarkallModel, kolorllWymiar, ciężarllJakość, trwałośćllŹródło zasilaniallZużycie energii, wydajność użytkowallProdukt poszerzony (poziom III)llStatus społeczny, prestiż posiadaniallWizerunekllDostawa, uruchomienie, instalowaniellGwarancjallTechniczna instrukcjallSerwis, łatwość naprawllKredytllTypologia (rodzaje) produktówllKryterium - finalny nabywcallŚrodki produkcji (przedmioty pracy, środki pracy)llŚrodki konsumpcjillKryterium - stopień przetworzeniallSurowcellPółfabrykatyllWyroby gotowellKryterium - trwałość i czas zaspokajania potrzebllNietrwałellO średnim okresie użytkowania (trwałości)llTrwałego użytkullKryterium - udział w rynku i dynamika sprzedażyllRozwojowe (gwiazdy)llUstabilizowane na rynku (dojne krowy)llO niepewnej przyszłości (trudne dzieci, znaki ???)llSchyłkowe (psy)llPlanowanie nowego produktu (cykl innowacyjny)llCykl życia produktu (profil produktu)lTo okres (czas)od momentu powstania i pojawienia się produktu na rynku do momentu jego tzw.„zestarzenia się” i eliminacji z produkcji oraz rynku.lEtapy krzywej życia produktullWpływ etapów życia produktu na zarządzanie produktemllNa cechy produktullNa cenęllNa dystrybucjęllNa promocjęllCzynniki wpływające na cykl życia produktullCharakter zaspokajanych przez produkt potrzebllTempo zmian (ewolucja) potrzebllPojawienie się produktów substytucyjnychllPojawienie się produktów konkurencyjnychllModallZabiegi wpływające na cykl życia produktullModyfikacja produktu i jego uatrakcyjnianiellWzbudzanie wśród kupujących popytullPozyskiwanie nowych konsumentówlProblem skracania się cykli życia produktu.lStruktura asortymentowalDziałanie dostosowujące strukturę asortymentową do zmieniających się potrzeb i preferencji nabywców:lPoszerzanie (dywersyfikacja) asortymentullUpraszczanie (symplifikacja) asortymentullZmienne opisujące strukturę asortymentowąllGłębokość asortymentu - jest opisana przez tzw.Liczbę odmian produktów składających się w sumie na linię produktullPowstawanie nowych produktów w linii prowadzi do wzrostu głębokości asortymentullSzerokość asortymentu - wyznaczona jest przez liczbę linii produktullWzrost linii produktu powoduje zwiększanie się szerokości asortymentul [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ines.xlx.pl
  • Drogi uĚźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.